SOLIDARITETSTANKEN – Skribentanmälan och diskussion


Hej Alla skribenter i tanken. I egenskap av ”redaktör” vill jag mana till samling.

Jag har nu lagt in ett nytt värdefullt tillskott till tanken i form av Arrami Vargen. Jag tror att ni alla känner till honom. Han är extremt kunnig om bloggandet och hans politiska erfarenhet är också en viktig tillgång, som jag känner skall tas till vara, vilket är anledningen till att jag tagit detta beslut utan övrig demokratisk gång, vilket torde vara det normala även för oss.

Jag kände dock att överlevnaden av Solidaritetstanken, överskred behovet av ”due course” särskilt om man tar omständigheterna kring AB bloggs nedläggning i beaktande. Jag betraktar Arrami som en av mina närmaste vänner och jag hoppas att ni andra ska i efterhand se det kloka i mitt beslut.

Även om vi bör vara demokratiska och följa alla normala protokoll, så är Tanken min bebis och tanken på att o-organisation skulle stoppa den gav mig panik. Jag hoppas att ni alla kan ha överseende med mitt agerande, denna gång, och när ordningen återställts rent administrativt, så återställs ordningen även organisatoriskt.

Dessutom är nu SuperZeke inlagd som medadministratör tills vidare och på förkommen anledning så bör ansvarsuppdelning och administration tas upp till diskussion.

Jag inväntar besked från alla skribenter om vilka som blir med eller inte. Skvitt är inlagd och klar. Därtill önskar jag veta i vilken ställning skribenterna vill verka. Som enkel författare utan ansvar, eller som med-administratör.

Tyvärr har jag ett ledsamt meddelande att kungöra. Pellefantia kan idag, under rådande privata omständigheter, inte fullgöra sin del av ansvaret och har bett om att bli befriad tillfälligt, men hon meddelar att hon kan återvända till hösten. Jag har lovat henne att om hon tillfälligt har en text hon kan lämna in så ska hon få förtur under tiden fram tills hon återvänder permanent.

Jag tackar alla skribenter för den tid som var under AB bloggs flagga, men nu är min bebis skolmogen och nu är dags att gå vidare mot nya mål och höjder och jag hoppas att alla ”originalare” ska vilja vara med och utveckla en bra, stark och välbesökt blogg, med målsättningen att hjälpa till att tillse ett regimskifte valet 2014.

Nu börjar arbeter på allvar!

Hemimamma,  admin SOLIDARITETSTANKEN

9 Responses to “SOLIDARITETSTANKEN – Skribentanmälan och diskussion”


  1. 1 solidaritetstanken maj 26, 2011 kl. 4:27 e m

    Nu är TRERK inlagd som skribent =0)

    Hemimamma

  2. 2 Urban och Karin maj 26, 2011 kl. 4:34 e m

    Vad fint ni arbetar och kul att ni skapar skribenter ihop för något så viktigt.
    Önskar att jag kunde skriva som er och ha samma eld.
    Nej så är det inte, men den kanske kommer en dag.

    Jag blev enormt besviken idag på en bloggare här (WP) som jag haft kontakt med tidigare, men som inte vill kännas vid mig idag.

    Jag har försökt att hålla humöret uppe hos er alla, kanske lite för mycket antagligen? Jag har ju bara några år som AB bloggare.

    Som vanligt, eller vad ska jag säga?
    Jag lägger inte ner bloggen, men tar bort alla kommentarerna och sätter bloggen på (går ej att kommentera).

    Jag hoppas ni fortsätter och att ni finns kvar den dag jag möjligen skulle vilja fortsätta blogga.

    Tack kära vänner och en (hemskt) 🙂 trevlig sommar till er alla.

    Kram till er allihopa och så mycket för den tid ni fanns för mig/oss.

    • 3 solidaritetstanken maj 26, 2011 kl. 7:51 e m

      Detta var nedslående nyheter =0(

      Kan du inte fortsätta för oss andra och strunta i den som varit dum??
      Jag har ju precis lärt känna dig, så jag beklagar verkligen om du försvinner, du som också gjort så mycket gott för andra???

      Snälla titta in hos mig på Hemimamma eller här på tanken,???

      =0( Hemikram ♥

  3. 4 skvitt maj 27, 2011 kl. 3:32 f m

    Till Urban och Karin:
    Det där låter ohyggligt tråkigt. Men jag hoppas du bloggar på och att du ändrar dig om kommentarerna också. Du kan ju ha dem i läge att de inte publiceras innan du har godkänt dem.

    Är det något du vill ta privat så bara maila: skvitt@dr.com.

    Jag ska slå ett slag för din blogg på min blogg!
    Ha det så gott!
    /Skvitt

  4. 5 skvitt maj 29, 2011 kl. 6:55 f m

    Jag kan meddela att jag ställer min tid till förfogande nu på onsdag 1/6 eftersom jag har ett projekt på Skvitts.wordpress.com, nämligen att presentera de gamla bloggarna och vart de har tagit vägen.

    I mitt sök hittar jag även andra bloggar som får följa med av bara farten. Jag hoppas alla HITTILLS presenterade har fått komma in under ”ETT SLAG FÖR …”, så jag inte har missat någon.

    Det måste också påpekas att jag tappade tempo pga detta med att sätta upp den nya bloggen. För egen del är jag också glad att jag nu jobbar med bildbloggen ”SKVITTBILDER” där jag jag ska lägga upp de flesta av mina bilder.
    Dessa får vem som helst använda, men jag hoppas att man då anger källa genom att bifoga en länk.

    Jag kan också konstatera att vi nu är nio skribenter. Jag kan också konstatera att veckans dagar är sju, vilket möjligen någon mer än jag har förvissat sig om genom ett sedvanligt kontrollenade på Wikipedia. Enligt min mening är det inte viktigt med en reserverad dag för sina inlägg, men ändå att föredra.

    Min förhoppning är att SOLIDARITETSTANKEN nu kommer igång och blir en stor blogg med tiden.
    /Skvitt

  5. 6 trerk maj 29, 2011 kl. 8:11 f m

    Jag avstår gärna Lördag till nån annan skribent. Även om det skulle bli två skribenter någon dag, så är det väl ingen katastrof.
    Vad det gäller administration av Solidaritetstanken, så är jag glad om min medverkan inte behövs.
    Men om det krävs, så ställer jag givetvis upp och hjälper till.

    • 7 HEMIMAMMA maj 30, 2011 kl. 2:53 e m

      Jag tycker att vi under en övergångsperiod, tills vi får administrativ ordning igen, tillåter alla att skriva, men att man lämnar några timmars mellanrum om man skriver ett inlägg… tex två timmar sedan senaste inlägg…

      Jag ska opereras så jag har svårt att ta fullt ensamt ansvar just nu…

      Så småningom så kommer vi kanske kunna dela upp dagar och tider mellan oss…

      Hemikram

      • 8 superzeke maj 30, 2011 kl. 6:54 e m

        Javisst det är helt okej för mig att vi kör så, lite fritt skrivande med regeln att vänta att publicera sitt inlägg minst 2 timmar efter senaste inlägget.

        Senare så kan vi ju strukturera det lite mer om det behövs, men vi kan ju köra lite fritt tills du känner dig bra efter operationen i varje fall. Det löser sig säkert.

        Janne

  6. 9 HEMIMAMMA maj 30, 2011 kl. 7:03 e m

    Bra att du ser det så och jag hoppas att de andra också ska se det som en bra lösning.

    Dessutom tänker jag (med hennes tillstånd) återpublicera Pelles texter… så att läsarna inte ska glömma bort henne…

    Hemikram


Kommentera

SOLIDARITETSTANKEN

Bloggarna på denna sida står var och en för innehållet i sina inlägg, och alla som skriver behöver inte ha samma åsikt i alla sakfrågor. Alla inlägg skall hålla en god och saklig ton.
.
Uppgifter bör i största mån verifieras med länkar.
.
Bloggarna har inte rätt att bli alltför personliga.
.
Bloggtroll, personliga påhopp, näthat eller andra icke adekvata kommentarer kommer inte att släppas fram. De som vill kommentera bör därför hålla sig till ämnet, för att kunna upprätthålla en seriös diskussion.
.
Gemensamt för alla som skriver på denna sida är att vi bl.a. värnar om alla människors rätt att få leva under goda förhållanden.
.
Vi är alla personer med åsikter åt vänster, och gör gemensam sak med att få den borgerliga regeringen bortvald 2014.
.
Bloggen är alltid öppen för fler intresserade skribenter som vill bidra till förändringarnas vindar. Vi kan aldrig bli för många. Vi söker bloggare med hjärtat till vänster, som vill ingå i vår gemenskap.
.
Vi vill återuppliva Solidaritetstanken, för alla människors lika värde och rättigheter... Gästskribenter är också välkomna med en förfrågan om att få deltaga med inlägg.
.
Alla skribenter på denna blogg har möjligheten att vara med och föra en dialog utifrån inläggen.I de fall en kommentar önskas besvaras av specifik skribent, så skall frågan riktas direkt till den avsedda.
.
Välkommen till en öppen debatt!

ARKIV

'
The Rainforest Site

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 15 andra följare

BLOGGSTATISTIK

  • 27,911 BESÖKARE

