Adrenalinkickar…..


Jag börjar nu morgnarna med rejäla adrenalinkickar. Droger, eller vad? Nej, nej, nej starkare adrenalinkickar än så……….jag lyssnar på nyheterna och morgon programmen. Och facebook och bloggar.

I veckan dödades Bil Ladin – världen värsta terrorist, ansvarig för 9/11 –  av det goda USA. Enligt USA alltså.

För det första tog aldrig al Quaida på sig ansvaret för 9/11 och det gör att jag är helt övertygad om att de inte var inblandade. Hade de varit ansvarig hade de med 99,99% säkerhet tagit på sig det med stolthet. Knäppt och fruktansvärt  hemskt med terrordåd och ett terrornätverks själva grund är att göra terrordåd och TA PÅ SIG ANSVARET. När inte Bin Ladin tog åt sig ”äran” för att slagit till i USA:s hjärta kan man nog lungt utgå för att han inte var inblandad.

USA flyger in i ett annat land, tillfångatar och skjuter sedan Bin Ladin (enl. hans fru). Enl. USA skjuts han när han obeväpnad kämpar mot att tillfångatas. Hur det gick till lär nog komma fram förr eller senare. Sedan tas dna som bevisar att det är rätt person och han dumpas i havet (enl. USA). Vad ska man tro?

Jag tycker det är läskigt att se hur folk helt okritiskt firar hans död och struntar i att han borde tagits tillfånga och ställts inför rätta. Ska inte demokratiska stater vara bättre än terrorister? Tydligen inte!  Det är bara att invadera och döda………

Sen upptäckte jag till min gränslösa förtvivlan att fem av mina vänner på fb (tre är mina vänner även utanför fb, jaq trodde jag kände dom) gillar att Sverigedemokraterna sitter i riksdagen. Sorg och bedrövelse i mitt hjärta.

Nu har Sverige begåvats med två nya barntidningar superinriktade på att befästa de gamla könsrollerna.

Det går bakåt på många fronter…och det med stormsteg.

Vi måste fortsätta kämpa för en bättre värld och alltid behålla hoppet!

12 Responses to “Adrenalinkickar…..”


  1. 1 HEMIMAMMA maj 6, 2011 kl. 5:50 e m

    Va?? Tog inte Bin Laden på sig äran??

    • 2 skvitt maj 6, 2011 kl. 5:57 e m

      Nej, han gjorde inte det! Men de flesta tycks tro det!/Skvitt

    • 3 skvitt maj 6, 2011 kl. 6:05 e m

      Om vad som hände elfte september 2011:Jag har två länkar som hänger samman. Här är den korta texten:http://data3.blog.de/media/015/2235015_8e5ec738a8_d.pdfOch här är den långa texten:http://data3.blog.de/media/038/2235038_4820be4b7f_d.pdfVarför det är uppdelat såhär har jag ingen aning om, men läs!begrunda!/Skvitt

    • 4 HEMIMAMMA maj 6, 2011 kl. 6:17 e m

      Jap när jag har tid att i lugn och ro kontemplera över dettta så… Nu är det rörigt och full fart överallt…Tack Mäster Skvitt!!

    • 5 kaoskatta maj 7, 2011 kl. 10:03 f m

      Nix, precis som skvitt skriver så gjorde han inte det. Det var det första som gjorde mig fundersam och misstänksam mot USA:s version av händelsen. Sen när jag såg hur byggnaderna föll var jag säker på att det inte var enbart planen som raserade tornen. Brukar kolla på Discovery där dom följer ett familjeföretag som åker jorden runt och river byggnader som står väldigt känsligt till (nära andra byggnader osv.) Det är jättesvårt att placera sprängladdningar så att hus rasar rakt ner, snyggt och fint som tornen gjorde. Det är massor som kan gå fel och fälla byggnaderna åt fel håll. Helt osannolikt att tornen skulle falla så där av flygplanen enbart.

  2. 6 trerk maj 7, 2011 kl. 2:44 e m

    Jag har också bommat att inte bin Laden inte tog på sig ansvaret. det hade nog inte Al Quaida varit sena att basunera ut om det var dom som låg bakom.

    • 7 kaoskatta maj 8, 2011 kl. 10:19 f m

      Precis….det är så jag tänker också…

  3. 8 superzeke maj 7, 2011 kl. 3:56 e m

    Ni vet väl att det tredje tornet ”Tower 7” som rasade inte ens träffades av några flygplan. Det rasade 7 timmar efter de två första tornen. Och det på ett fullständigt kontrollerat sätt. Tornet var 47 våningar högt och låg bredvid de andra två tornen.I denna video där Dr Niels Harrit intervjuas koncentrerar de sig just på det tornet.. Om ni tittar i början av videon så visas hur byggnaden rasar. Titta först alldeles i början 4.5 minuter in och sedan alldeles efter 8.45 minuter in i videon.http://www.foreignpolicyjournal.com/2011/03/07/interview-with-dr-niels-harrit-on-discovery-of-nano-thermite-in-wtc-dust/Här finns ytterligare information.http://news.bbc.co.uk/2/hi/7485331.stmGoogla…..http://www.google.se/#sclient=psy&hl=sv&source=hp&q=tower+7+demolition&aq=2&aqi=g5&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=39cece6a61c6ed83Janne

    • 9 kaoskatta maj 8, 2011 kl. 10:20 f m

      Nog verkar det helt omöjligt att de skulle rasa så kontrollerat ffa tredje förstås!?

  4. 10 kaoskatta maj 8, 2011 kl. 10:53 f m

    Min sambo är helt fanatiskt intresserad av hur det gick till vid 9/11 sedan jag fick honom att inse att man kan ifrågasätta USA:s version av vad som händer i världen så jag har sett massor med tv:program om 9/11 och det är så mycket frågetecken………

    • 11 superzeke maj 8, 2011 kl. 8:09 e m

      Här är en bra samling av WTC 7 raset.http://youtu.be/EUIEA7bi4_g

  5. 12 skvitt maj 9, 2011 kl. 12:13 e m

    Jag kommer att fortsätta att lägga ut hela texten, men det tar tid. Egentligen borde den nog redigeras också, men jag kan ju inte redigera annans text.Kan tilläggas att författaren är okänd.http://blogg.aftonbladet.se/ahh-sikt/2011/05/terrorismen-i-nytt-sken-del-2/Skvitt


Kommentera

SOLIDARITETSTANKEN

Bloggarna på denna sida står var och en för innehållet i sina inlägg, och alla som skriver behöver inte ha samma åsikt i alla sakfrågor. Alla inlägg skall hålla en god och saklig ton.
.
Uppgifter bör i största mån verifieras med länkar.
.
Bloggarna har inte rätt att bli alltför personliga.
.
Bloggtroll, personliga påhopp, näthat eller andra icke adekvata kommentarer kommer inte att släppas fram. De som vill kommentera bör därför hålla sig till ämnet, för att kunna upprätthålla en seriös diskussion.
.
Gemensamt för alla som skriver på denna sida är att vi bl.a. värnar om alla människors rätt att få leva under goda förhållanden.
.
Vi är alla personer med åsikter åt vänster, och gör gemensam sak med att få den borgerliga regeringen bortvald 2014.
.
Bloggen är alltid öppen för fler intresserade skribenter som vill bidra till förändringarnas vindar. Vi kan aldrig bli för många. Vi söker bloggare med hjärtat till vänster, som vill ingå i vår gemenskap.
.
Vi vill återuppliva Solidaritetstanken, för alla människors lika värde och rättigheter... Gästskribenter är också välkomna med en förfrågan om att få deltaga med inlägg.
.
Alla skribenter på denna blogg har möjligheten att vara med och föra en dialog utifrån inläggen.I de fall en kommentar önskas besvaras av specifik skribent, så skall frågan riktas direkt till den avsedda.
.
Välkommen till en öppen debatt!

ARKIV

'
The Rainforest Site

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 15 andra följare

BLOGGSTATISTIK

  • 28,104 BESÖKARE

