SOLIDARITETSTANKEN – Verkligheten? Hur ser den ut?


  imagesCA329XBO.jpgGOD AFTON Idag tänker jag inte skriva så mycket utan lägga in några klipp från verkligheten som den ÄR och verkligheten som vissa VILL att den ska vara…

Till att börja med detta klipp som jag fick mig till livs på FACEBOOK som är gjord av

Anders Widén 

 

Den där Kristersson vanpryder sitt namn… och att kyrkan misstror honom numera blev väldigt synligt i AGENDA för några veckor sedan…

Hans senaste utspel:

Se också hur rehabiliteringen inte fungerar…

Artikel i Expressen

Läkarna ställer sig upp som en man…

”Omänskliga sjukregler – ändå måste jag följa dem”   Steve Dahlin

”Genom ett par knapptryckningar på min dator skulle jag nu i efterhand lätt kunna kontrollera om personen fortfarande lever. Jag väljer dock att inte vilja veta. Om jag visste att han faktiskt tagit livet av sig med anledning av det beslut som jag skickade till honom skulle jag aldrig kunna skaka av mig en känsla av skuld. Nu kan jag ju alltid hoppas att det inte gick så illa.”

EN LISTA PÅ EN MASSA FALL

Men viss skenhelighet eller ett ”sent ska syndarna vakna” finns det HÄR

Eller här…

pu-header-vit_new_large.jpg

Mycket viktigt text som bonuslänk

GOD AFTON!!

25 Responses to “SOLIDARITETSTANKEN – Verkligheten? Hur ser den ut?”


  1. 1 HEMIMAMMA april 7, 2011 kl. 4:47 f m

    Verkligheten ligger i betraktarens öga =0)

    • 2 HEMIMAMMA april 8, 2011 kl. 3:44 e m

      Vart har katta tagit vägen?

    • 3 skvitt april 8, 2011 kl. 4:07 e m

      Vi får väl hoppas hon dyker upp!

  2. 4 skvitt april 7, 2011 kl. 5:12 f m

    Bra!Tyvärr fungerar inte första klippet. Kan du kika på om det gäller generellt eller bara min uppkoppling. Jag ska kolla från en annan uppkoppling senare, vid pass 08:00.Kram!/Skvitt

    • 5 HEMIMAMMA april 7, 2011 kl. 5:30 f m

      Det måste vara din uppkoppling, för det funkar här…Hemikram

  3. 6 skvitt april 7, 2011 kl. 5:26 f m

    Glömde: Du ska en supertumme! Steve Dahlin lyfte du fram på ett hedervärt sätt och Skvitt ska göra detsamma.Kram!/Skvitt

    • 7 HEMIMAMMA april 7, 2011 kl. 5:31 f m

      Om jag ska ha en tumme får du banne mig trycka på tummen också =0) Annars räknas det inte!*fnissig hemikram*

    • 8 skvitt april 7, 2011 kl. 5:39 f m

      Satan, glömde!Nu är det gjort. Retar mig på uppkopplingen, hemma är den bättre. Snacka om skitföretag!/Skvitt

    • 9 HEMIMAMMA april 7, 2011 kl. 1:10 e m

      Nej du det syns fortfarande ingen tumme… lurifax!

    • 10 skvitt april 7, 2011 kl. 6:14 e m

      Knepigt!Jag HAR tummat! Jag lovar!/Skvitt

  4. 11 skvitt april 7, 2011 kl. 7:50 f m

    Jodå, hemma funkar det.Jag har ett bättre bredband än det stora företaget! Men helt nöjd är jag ändå inte. Jag kan inte använda Bredbandsbolagets mailbox. Men det finns ju andra lösningar.Felet med Bredbandsbolagets mailbox är att mailen kan inte kastas utan att först öppnas. Därmed är man tvungen att ta hem virusen från misstänkta mail, alltså spam. Hur dum får man vara och ändå få jobb på Bredbandsbolaget?Å andra sidan, en sådan idiot fick väl jobbet av misstag. Annars hade personen varit tvungen att försörja sig som korkad politiker på högerkanten, kanske, och då ställt till det än värre! ;-)/Skvitt

    • 12 HEMIMAMMA april 7, 2011 kl. 2:09 e m

      *LER*

    • 13 skvitt april 7, 2011 kl. 6:15 e m

      Att göra dig glad är en av mina missioner!/Skvitt

    • 14 HEMIMAMMA april 7, 2011 kl. 6:35 e m

      NU syns tummen =0)

    • 15 skvitt april 8, 2011 kl. 12:28 f m

      Du får ha tålamod!;-)/Skvitt

  5. 16 Silverstare april 7, 2011 kl. 8:10 f m

    Kikar lite vad du pysslar med och du kör på riktigt bra Hemimamma!!!!Tumme så klart!Kram från Silverstare

    • 17 HEMIMAMMA april 7, 2011 kl. 1:11 e m

      Tack till staren! Snart kan vi planera för se vår idol =0)Hemikram

  6. 18 skvitt april 7, 2011 kl. 9:02 f m

    Tar’om sina liv?http://blogg.aftonbladet.se/ahh-sikt/2011/04/tar-om-sina-livJa, men då sjunker ju sjuktalen!/Skvitt

    • 19 HEMIMAMMA april 7, 2011 kl. 2:09 e m

      Jag såg och gladdes =0)Hemikram

    • 20 skvitt april 7, 2011 kl. 6:18 e m

      Visst! Den var väl fin!Om Skvitt får säga det själv så var det en fullpoängare! Tänk som man får till det ibland!Fast det är ju så tacksamt när de spelar sina kort så uppenbart hjärtlöst och övertydligt egocentriskt./Skvitt

  7. 21 skvitt april 7, 2011 kl. 7:07 e m

    Bildtips:http://blogg.aftonbladet.se/ahh-sikt/2011/04/alliansens-utstallning-basta-reformerObservera, bilden får användas av vem som helst – men ange gärna källan, dvs länken ovan, tack!/Skvitt

    • 22 HEMIMAMMA april 8, 2011 kl. 12:39 f m

      Det finns ingen bild där…

    • 23 skvitt april 8, 2011 kl. 12:47 f m

      Jag lade bilden direkt i Skvittbilder. Och länkade den till Åhh!-sikt. Och då syns bilden ibland och ibland inte. Vet inte varför. Men då lade jag en länk under bilden. Kolla den!/Skvitt

    • 24 skvitt april 8, 2011 kl. 12:50 f m

      Eller använd denna länk:http://image84.webshots.com/84/9/79/97/2706979970106976300PkAHRl_ph.jpg/Skvitt

    • 25 skvitt april 8, 2011 kl. 2:20 f m

      Nu är bilden sparad på AB så nu ska det inte vara några problem att se den./Skvitt


Kommentera

SOLIDARITETSTANKEN

Bloggarna på denna sida står var och en för innehållet i sina inlägg, och alla som skriver behöver inte ha samma åsikt i alla sakfrågor. Alla inlägg skall hålla en god och saklig ton.
.
Uppgifter bör i största mån verifieras med länkar.
.
Bloggarna har inte rätt att bli alltför personliga.
.
Bloggtroll, personliga påhopp, näthat eller andra icke adekvata kommentarer kommer inte att släppas fram. De som vill kommentera bör därför hålla sig till ämnet, för att kunna upprätthålla en seriös diskussion.
.
Gemensamt för alla som skriver på denna sida är att vi bl.a. värnar om alla människors rätt att få leva under goda förhållanden.
.
Vi är alla personer med åsikter åt vänster, och gör gemensam sak med att få den borgerliga regeringen bortvald 2014.
.
Bloggen är alltid öppen för fler intresserade skribenter som vill bidra till förändringarnas vindar. Vi kan aldrig bli för många. Vi söker bloggare med hjärtat till vänster, som vill ingå i vår gemenskap.
.
Vi vill återuppliva Solidaritetstanken, för alla människors lika värde och rättigheter... Gästskribenter är också välkomna med en förfrågan om att få deltaga med inlägg.
.
Alla skribenter på denna blogg har möjligheten att vara med och föra en dialog utifrån inläggen.I de fall en kommentar önskas besvaras av specifik skribent, så skall frågan riktas direkt till den avsedda.
.
Välkommen till en öppen debatt!

ARKIV

'
The Rainforest Site

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 15 andra följare

BLOGGSTATISTIK

  • 28,095 BESÖKARE

