Vi måste bort från löneslaveriet


Att skuldbelägga arbetslösheten är viktigt i dagens parasitsystem. Att knäcka arbetslösas självkänsla är viktigt. Om de har hög självkänsla och tro på sig själv kan de ju tänkas gå ihop och skapa värden utanför systemet som inte bankparasiterna, mellanhanden kan komma åt. Att hålla folk i skuld samtidigt som man tvingar dem till att utföra arbeten under slavliknande förhållanden såsom Fas3 är en del i detta.

För vad ska arbete egentligen syfta till?
Att vi får en ökad tillfredsställelse i att skapa något av nytta till oss själva, våra närmaste och våra medmänniskor kan ju vara en definition. Med den definitionen skulle även saker som vi uträttar för nöjes skull ha ett värde och ses som arbete – att se till våra barn, att hjälpa sin granne med att laga taket etc – saker som vi gör för att vi uppskattar solidaritet och gemenskap. Men så är det ju inte nu – vi arbetar för att få pengar så att vi kan betala skulder och få någon annan, som har tid, som vi kan betala att göra sakerna vi inte hinner med eller kan. Vi värdesätter arbete i pengar och inte i nytta, gemenskap, grannbyteshandel av tjänster etc. Att skapa brist på pengar genom att se till att allt måste ske genom betalning är det centrala i detta.

Med dagens teknik skulle det vara enkelt att se till att alla har de basala behoven täckta i form av mat, bostad och energi. Men då skulle vi inte värdersätta pengar lika mycket och vi skulle ha tid hjälpa varandra utan parasitens mellanhand. Du skulle hjälpa grannen sätta potatis och han skulle hjälpa dig fixa båten. Vi skulle värdesätta varandras arbeten och bry oss varandra och minska behovet av att nyttja mellanhanden, parasitens pengar, i samma grad.

Så att pariasstämpla arbetslösa och skapa osäkra människor som inte tror sig vara värda något utan ”måttstocken” pengar har ett syfte. Men pengar som nyttovärdemätare är, som sagt, ett skämt. Maximeringen av hur mycket vi använder pengar mäter i huvudsak hur långt ifrån varandra vi är och pengar fungerar de facto som en kil mellan oss. Nyttan, självkänslan, gemenskap, närhet, solidaritet, empati är fullständigt ickeexisterande parametrar i penningparasiternas egennyttiga ekvation.

Därför är det viktigt att vi tar penningskapandet ifrån dessa privata parasiter som skuldsätter oss alla och får oss att springa i ekorrhjulet jagandes mer och mer av deras påhitt. Penningskapandet ska vara neutralt skapat och inte gynna ett särintresse som tjänar på att fragmentera, splittra och fjärma människor från varandra. Pengar ska skapas under maximal demokratisk insyn så att alla får se att de skapas på ett sätt som gynnar alla – dvs motsatsen till idag.

Löneslaveriet är en bara en mer lönsam variant av slaveri skapat av de som kan hitta på krediterna som skuldförslavar samhället.

Citatet nedan är från det kända Hazard cirkuläret 1862 där London-bankirer beskriver bankparasitismens synsätt på löneslaveriet. Det skickades till USA-bankirer och diskuterar övergivande av slaveriet till förmån för löneslaveri. Vanligt slaveri innebar att ”ägaren” av slaven var tvungen att ta hand om slaven (bostad, mat etc). Med löneslaveriet kunde det ”ansvaret” tas bort och mer kunde sugas ut från slaven. En form av feodal ordning ersatte en annan.

Slavery is likely to be abolished by the war power, and chattel slavery abolished. This, I and my European friends are in favor of, for slavery is but the owning of labor, and carries with it the care of labor, while the European plan, led on by England, is that capital shall control labor by controlling wages.

The great debt that capitalists will see to it is made out of the [Civil] war must be used to control the value of money. To accomplish this, the Government bonds must be used as a banking basis. 

Att ge privata parasiter möjligheten att skapa ”skulder” och därmed skuldslavar genom att hitta på krediter från ingenting som de kan mjölka samhället med är givetvis helt åt helvete. Pengar ska skapas såsom folk i allmänhet tror att de skapas – av staten. Banker ska göra det folk i allmänhet tror att de gör – låna ut pengar som de har och INTE hitta på skulder/krediter som de skuldförslavar alla med.

Dumheten i dagens system klargörs av ”The Yes men”. The Yes Men låtsas vara från World Trade Organisation, WTO. Vid en textilkonferensen i Finland lägger de fram ett förslag att återinföra slaveriet i Tredje Världen. Otroligt nog blev de tagna på allvar och applåderade. Eller, det kanske inte är så konstigt, så långt har betingen och indoktrinering av våra tankar gått. Slutet på klippet är minst sagt tragikomiskt.

38 Responses to “Vi måste bort från löneslaveriet”


  1. 1 HEMIMAMMA mars 1, 2011 kl. 5:09 e m

    Tack för att du vill samverka med oss Greenbacks/Lincoln!Jag är oerhört stolt och glad över att ha fått en sådan samling kompetenta och kunniga skribenter att samverka och min genuina tro och förhoppning är att vi kan nå hur långt som helst på detta sätt.Tack alla underbara skribenter i tanken ♥

    • 2 Greenbacks mars 1, 2011 kl. 7:46 e m

      Tack! Ska bli skoj!Sköt om dig!

  2. 3 HEMIMAMMA mars 1, 2011 kl. 5:09 e m

    ”Penningskapandet ska vara neutralt skapat och inte gynna ett särintresse som tjänar på att fragmentera, splittra och fjärma människor från varandra. Pengar ska skapas under maximal demokratisk insyn så att alla får se att de skapas på ett sätt som gynnar alla – dvs motsatsen till idag.”Precis! så ska det vara! Tumme!

    • 4 Greenbacks mars 1, 2011 kl. 8:16 e m

      Jo, det är helt sjukt att privata parasiter skapar pseudopengar, krediter, genom att sätt allt i skuld. Hela statsskulden är helt påhittat – staten kunde lika gärna hittat på dessa pengar från ingenting och skapat infrastruktur, vård och omsorg, skola utan att sätta någon i skuld. Nu måste vi betala skatt för att betala på helt påhittade bankskulder – vansinne. Zeke kom med ett jättebra förslag på min andra blogg.Det vore kanon om du postade om det här med, Zeke!.

  3. 5 skvitt mars 1, 2011 kl. 5:17 e m

    Det ligger mycket i detta. Och jag säger ibland:”Jag skiter i pengar, men var jag vänder mig så står där någon som kräver dem av mig!”Visst skulle allt kunna skötas ändå, utan pengar. Men få kan föreställa sig det. Pengar har dock en fördel. De underlättar byteshandel, som ju all handel faktiskt är, även handel med tjänster.Men pengar skapar också en möjlighet till storskalig sned fördelning av rikedomar. Och de skapar förutsättningarna för kapitalackumulation, klassamhälle och utsugning./Skvitt

    • 6 Greenbacks mars 1, 2011 kl. 8:36 e m

      Jovisst måste vi ha pengar men pengarna ska inte vara det centrala mellan människor eller stå som värdegrund för samhället. Pengar ska skapas av staten utan att sätta någon i skuld och spenderas ut, under maximal demokratisk genomlysning, till allmänna nyttighet som gynnar alla.Att ha ett penningsystem där man låter privata parasiter ha guldbyxorna på sig och skapa pengar (mer riktigt krediter) från ingenting och som de dessutom äger rätt att skuldsätta allt med är renodlad parasitism och ett totalt vansinne. Över 97% av penningmängden är skapad av ”pojkarna med guldbyxorna”. Det är dags att vi river av dom byxorna och ger staten rätten att skapa allmännyttiga pengar istället för deras egennyttiga krediter. Sedan kan de stå där med kallingarna nere som de nakna kejsare de är.

  4. 7 HEMIMAMMA mars 1, 2011 kl. 5:22 e m

    Hur ska du och Zeke göra? ska ni ta varannan måndag eller ska jag lägga in er på en dag var i veckan?Ge mig era åsikter så jag kan ordna det praktiska på ett bra sätt.

    • 8 skvitt mars 1, 2011 kl. 5:43 e m

      Jag hoppas denna blogg får många skribenter. Och många läsare så klart.Men blir det många skribenter så måste det bli flera på samma dag. Det gör väl inget.Det är väl bara en tidsfråga tills även söndagen får en skribent och då blir det ju två i alla fall på en och samma dag. Fördelarna med flera skribenter på en och samma blogg är flera, som jag ser det:1. Trogna läsare kan förvänta sig ett nytt avsnitt varje dag. Det gör dem ännu trognare.2. Alla har sin stil och sina älsklingsämnen. Med flera författare blir variationen större och alltså större bredd på bloggen.3. Alla har sitt sätt att skriva, formulera sig och ta sig an olika ämnen. Det skapar säkert en intressant variation.4. Ju fler inlägg per dag dess oftare syns bloggen i ”Senast bloggat”! Den uppmärksammas mera och läses mera, kommenteras oftare och syns därmed även oftare under ”senast kommenterat”! Det blir en uppåt-gående spiral av detta.5. Det blir attraktivt att skriva på bloggen därför att man blir läst.6. Det blir också attraktivt att skriva på bloggen om man har en egen blogg vid sidan av därför att den egna bloggen också uppmärksammas.7. SOLIDARITETSTANKEN får också reklam på skribenternas egna bloggar om de länkar till SOLIDARITETSTANKEN vilket alla bör göra och även ha dem i en vidget i marginalen med rekommenderad blogg, eller vilken rubrik man nu kan tänkas vilja åsätta sin vidget.Det är mina Åhh!-sikter.Kram!/Skvitt

    • 9 Greenbacks mars 1, 2011 kl. 8:32 e m

      Spelar inte mig någon roll. Kör det som verkar logistikmässigt mest logiskt (ha, det lät ju riktigt roligt!)

    • 10 skvitt mars 1, 2011 kl. 9:20 e m

      ”Spelar inte mig någon roll. Kör det som verkar logistikmässigt mest logiskt (ha, det lät ju riktigt roligt!)”Jo! det gjorde det./Skvitt

  5. 11 Greenbacks mars 1, 2011 kl. 8:44 e m

    Lite skoj! Min dotter är faktiskt med på logobilden ovan!

    • 12 HEMIMAMMA mars 1, 2011 kl. 8:52 e m

      GÖRSKÖJ!!

  6. 13 HEMIMAMMA mars 1, 2011 kl. 8:52 e m

    Det beror på om du och Zeke kan tänka er en dag i vecka var?Mina tankar är att vi är sju skribenter, alltså en dag i veckan var och om det blir fler skribenter, så startasST 2 osv och kanske tom specialinriktade tankar tex fasan och utförsäkringar och när vi växer följer en av oss original med till den nya tanken…Åsikter på den punkten?

    • 14 Greenbacks mars 1, 2011 kl. 9:01 e m

      Lugnt för mig!

    • 15 skvitt mars 1, 2011 kl. 9:27 e m

      Kanske också en bra idé. Tja? Mja? Eh?Och varför inte? Pröva!Låt tusen blommor blomma då, som han sa, Mao Tse Tung!I den här frågan känner jag mig som pastor Jansson. Han har ju ingen uppfattning om någon ting, men han får kraften från ovan!din idé är värd att pröva i alla fall!Go kram!/Skvitt

    • 16 superzeke mars 1, 2011 kl. 11:48 e m

      Jag funderade lite, kanske man inte har något bra uppslag just på ”sin dag” eller vill skriva tidigare om man har något aktuellt ämne.Vore det inte bättre med ett bokningssystem istället.Om vi t.ex bestämmer oss för att Solidaritetstanken kan publicera 2 inlägg per dag så kunde man då boka en dag för publicering så fort man har färdigställt ett inlägg.Som exempel den här online-almanackan jag fixade ett exempel här…..http://www.kalender.se/index.php?calId=20473För att boka så behöver ni bara lösenordet till den (som jag har förstås).Den här almanackan kan man även länka till ifrån Solidaritetstankens hemsida.Det är helt publik och det kan ju vara bra för de som vill se vilka som tänker skriva de närmsta dagarna. Lösenordet för att ändra i almanackan skall naturligtvis bara vi skribenter ha.Vad tror ni om det, lite flexibilitet alltså.Janne

    • 17 skvitt mars 2, 2011 kl. 8:13 f m

      Det var ingen dum idé med en almanacka!Vad säger ni andra om det?/Skvitt

  7. 18 HEMIMAMMA mars 1, 2011 kl. 8:54 e m

    Jo anledningen till att jag valde bilden var att visa/signalera att de unga är framtiden och att vi måste försöka fånga upp dem och vi äldre med kunskaper och erfarenheter ska lära dem ett och annat =0)

    • 19 Greenbacks mars 1, 2011 kl. 9:25 e m

      Tja, min dotter är inne i ålderns då man vet och kan allt redan. Det läskiga är att det faktiskt stämmer på henne :)Men det är väl först när man blir äldre som man förstår Sokrates visdomsord (parafras men nära, tror jag):”Jag är mycket smartare än du är för jag fattar i alla fall att jag inte fattar”. Ju äldre jag blir desto mer förstår jag att det är så mycket som jag inte förstår – konstigt nog en vishet i det! Konstigt nog blir världen större också när man fattar att man inte fattat – mer att utforska! 🙂

  8. 20 HEMIMAMMA mars 1, 2011 kl. 9:26 e m

    Ok vill du ha söndag eller måndag?

    • 21 superzeke mars 1, 2011 kl. 11:50 e m

      Jag funderade lite, kanske man inte har något bra uppslag just på ”sin dag” eller vill skriva tidigare om man har något aktuellt ämne.Vore det inte bättre med ett bokningssystem istället.Om vi t.ex bestämmer oss för att Solidaritetstanken kan publicera 2 inlägg per dag så kunde man då boka en dag för publicering så fort man har färdigställt ett inlägg.Som exempel den här online-almanackan jag fixade ett exempel här…..http://www.kalender.se/index.php?calId=20473För att boka så behöver ni bara lösenordet till den (som jag har förstås).Den här almanackan kan man även länka till ifrån Solidaritetstankens hemsida.Det är helt publik och det kan ju vara bra för de som vill se vilka som tänker skriva de närmsta dagarna. Lösenordet för att ändra i almanackan skall naturligtvis bara vi skribenter ha.Vad tror ni om det, lite flexibilitet alltså.Janne

    • 22 Greenbacks mars 2, 2011 kl. 12:47 f m

      Jo, Zeke det kan nog funka bättre för mig med. Jag är lite av en skovmänniska – ibland rinner det på utav helvete och ibland kan det ta tvärstopp (oftast rinner det över i något annat). Kanske har någon form av flyttande asperger?ZekeSvarade på din fråga på den andra bloggen och jag skrev ovan till skvitt att din kommentar skulle sitta finfint här.

    • 23 superzeke mars 2, 2011 kl. 1:10 f m

      Ja jag fungerar nog som dig där Greenbacks…..total koncentration på en sak i taget och kan då ofta prestera riktigt bra saker. Men när intresset flyttas över till något annat så är det det som gäller. Man är som man är -:)

    • 24 Greenbacks mars 2, 2011 kl. 7:54 f m

      ZekeVi har taskig simultankapacitet? Kvinnor är bättre på multitasking. Hemimamma verkar kunna hålla uppe hur många bollar i luften som helst samtidigt. – imponerande. Jag har problem med en boll.Smart det där med bokningssystem som i tvättstugan. På tal om tvättstuga har engelsmännen tydligen startat ”reclaim the banks” aktioner där de skapar skolor, dagis samt hänger tvätt på banken (hittade det hos Stan). Vi kanske skulle göra något liknande? Vi får fixa en ny kalender där vi kan boka bankerna och sätta upp skolor, dagis etc där!http://www.dailymail.co.uk/news/article-1360925/Activists-turn-40-British-bank-branches-creches-classrooms-shelters-job-centres-protest-bonuses-cuts.html

  9. 25 HEMIMAMMA mars 2, 2011 kl. 8:02 f m

    Fast det blir för komplicerat för otekniska Hemimamma och Pellefantia tror jag…Jag tycker att ni sinsemellan kommer överens om vem av er som kör vilken måndag, men jag viker den åt er båda Greenbacks och SuperZekeVi andra tror jag trivs som det är och de dagar vi känner oss ur led med tiden kopierar vi från gamla inlägg skulle jag gissa…tråkigt att vara partypooper =0)

    • 26 Greenbacks mars 2, 2011 kl. 8:36 f m

      Tja, det kanske är en bra idé. Zeke och jag kan kanske tillsammans hålla en boll uppe i luften (men jag kan inte garantera det då bollen kanske faller ner i ett annat hörn så Zeke och jag kanske fastnar där rätt var det är – i alla fall funkar jag så).Vad tror du, Zeke? Vi kan ju skriva tillsammans om du känner för det – vi kanske har lättare att hålla en boll i luften om vi bollar den mellan oss? :). Vi kanske kan göra någon slags dialogblogginlägg mellan dig och mig där vi startar med en frågeställning och blogginlägget växer fram under dialogen (vi skriver in våra svar och åsikter vartefter vi bollar med varandra in i blogginlägget så att den sväller ut – kanske kan vi trycka in eventuella kommentarer in i bloggen också som fyller ut den). Dalog är för mig oftast den bästa vägen till ökad förståelse. Spånar bara lite.Men som sagt, jag tror varken Zeke eller definitivt inte jag garanterat kan leverera något varje måndag – jag tror vi båda är lite av inspirationsmänniskor.

    • 27 skvitt mars 2, 2011 kl. 8:51 f m

      Men kalender-idén är inte dum i alla fall.En annan sak. Om man har något som inte är brådskande att lägga ut så kan man ju skriva det, men spara som utkast. Sedan när ens dag är kommen (usch – det lät hemskt! 😦 … eller?), då publicerar man det.Om man dessutom skulle känna att man önskar lite hjälp med något i sitt utkast kan man ju skriva det i rubriken inom parentes. Så om rubriken i utkastet lyder: ”REINFELDT TAPPAR BRALLORNA” så lägger man till ett (HJÄLP!) och rubriken ser då tillfälligtvis ut så här: ”REINFELDT TAPPAR BRALLORNA (HJÄLP!)” och förhoppningsvis går då någon in, t.ex. HEMIMAMMA som är så flitig, och kompletterar där. T. ex Skvitt, han saknade en viktig uppgift. Då skrivs den inom parentes och med namn som tillägg.Alltså, exempeltext:”Reinfeldt talade på invandrarmöte och gjorde bort sig med att fullkomligt avslöja sig som rasist! Man kan gott säga att han tappade byxorna! (Hans kallingar var blå med gula ”tre kronor” på! /Hemimamma)”Om jag då tycker komplementet är relevant så kan jag välja att ha kvar parentesen. För uppmärksamhets och skribentens skull kan man skriva sin parentes i fet röd stil.Hänger ni med?Det här skulle kunna höja kvalitén i vissa fall, särskilt om man känner en viss osäkerhet på en faktauppgift. Man kan ju också skriva en sådan här parentes: (Hjälp, jag hittar inte någon länk till detta!)Krånglar jag till något nu?Synpunkter?/Skvitt

    • 28 Greenbacks mars 2, 2011 kl. 9:09 f m

      skvittLåter som en utmärkt ide. Då skulle t.ex zeke och jag kunna hålla en dialog i utkastet tills dess vi är färdiga med inlägget – andra skulle givetvis kunna hoppa in också och påpeka t.ex tunnelseende (vilket är vanligt när man som jag bara kan hålla en boll i luften 🙂 ). Som sagt, dialog skapar nya tankar – tack för det, skvitt!

    • 29 skvitt mars 2, 2011 kl. 1:01 e m

      Det var bra att höra Greenbacks. Jag var rädd att det var korkat tänkt./Skvitt

    • 30 superzeke mars 2, 2011 kl. 8:34 e m

      @HimimammaFöreslår att vi gör som du säger, bokningssystemet var bara en idé.Vi kör alltså som förut med en dag i veckan.@GreenbacksVi gör ett försök tycker jag med att gemensamt hålla en boll i luften och kör på måndagar (om vi inte slarvar bort bollen). Vi har ju massvis med intressant material redan som vi bara kan lägga in ifall inspirationen tryter. Och världen går ju inte under utifall det skulle bli en tom måndag någon gång. Är det okej??@skvittBra idéer fast jag undrar om själva bloggen Solidaritetstanken (och ”utkast”) är så bra för det. Tror att det kan ”röra till det” på bloggen här.Inte heller är den där almanackan bra, den är mer för bokningar och korta meddelanden.Däremot skulle man ju kunna skapa ett forum där de som är intresserade skulle kunna gå in och diskutera eller göra lite brainstorm om både det ena och andra.Det blir i så fall helt separerat ifrån Solidaritetstanken.Förslagsvis lägger man en länk med t.ex namnet ”diskussionsforum” här på bloggen så att det blir lätt att hitta dit för dem som vill.Skall kolla upp möjligheterna kring detta.

    • 31 superzeke mars 3, 2011 kl. 4:11 f m

      Hej allaHar fixat ett diskussionsforum nu som är helt fristående här…..http://solidar.forum24.se/Testa det gärna genom att regga er och göra ett inläggJanne

  10. 32 trerk mars 2, 2011 kl. 8:42 f m

    Bra inlägg, men jag tror att vi får leva med löneslaveriet inom överskådlig framtid. Annars måste något väldigt drastiskt hända. Jag låter pessimistisk, men att ändra på penningsystemet är en jätteapparat. Men nånstans måste vi börja, så varför inte här.Angående att öppna flera Solidaritetstankar, ställer jag mig också tveksam till. Dessa skall administreras och vem har tid?

    • 33 Greenbacks mars 2, 2011 kl. 8:57 f m

      Jag tror du har både rätt och fel. Rätt i att ändra fractional reserve banking är ett stort projekt men enligt Milton Friedman (kanske det enda vettiga han uttryckt) skulle det bara ta några år att ersätta bankernas ”vi låtsas att vi har pengarna vi lånar ut”-system till ett ”vi måste ha pengarna vi lånar ut”-system (full reserve banking). Men, visst, det är ett stort projekt, precis som du säger.Men det finns mindre projekt där lokala komplementära valutor (som existerar vid sidan om det härskande penningsystemet) som kan få värden att stanna lokalt. Finns massor av varianter och i t.ex Kenya börjar t.ex ett mobilpenningssystem (nästan ingen har bakkonton där) att växa fram som jag tror vi kan lära oss mycket av. Skulle vilja rekommendera den här föreläsningen (fyra delar) som bland annat tar upp komplementära valutor.http://www.youtube.com/watch?v=DSd3ugoCtJ4

    • 34 HEMIMAMMA mars 2, 2011 kl. 5:03 e m

      Om ingen annan vill administrera den dagen, så lär JAG göra det, då hela denna grej är min ide och mitt skötebarn från början =0)Jag tror inte det är så besvärligt som man kan tro… Alla blir underbloggar till originalet, så den som är skribent kan administrera om man får behörighet på högsta nivå och det väljer man ju själv om man vill medverka på/till…

  11. 35 HEMIMAMMA mars 2, 2011 kl. 5:04 e m

    Såg ni inte Anders Björks utspel om att öka kapitaltäckningsgraden på nyheterna igår?

    • 36 skvitt mars 2, 2011 kl. 10:07 e m

      Nej, var?/Skvitt

    • 37 superzeke mars 2, 2011 kl. 11:04 e m

      Här verkar han prata om det, drygt 20 minuter in i rapport…..http://svtplay.se/v/2343698/rapport/1_3_19_30_-_textat?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2345179/sb,p103263,1,f,-1Det han pratar om är att en bank skall ha lite mer eget kapital (riktiga EJ påhittade pengar alltså) för kunna låna ut ”påhittade pengar”.Just nu så behöver en bank bara 0.28 % eget kapital vid utlåning av ”pengar skapade ur tomma luften” vid t.ex bostadslån. Banken behöver alltså bara 2.800 kronor för att låna ut 1 million kronor ”påhittspengar” till ett bostadslån.Det Anders Borg pratar om är att höja dessa 2.800 kronor till kanske 10.000 kronor för att låna ut en million. Alltså en kapitaltäckning på kanske 1 % eller obetydligt mer.Inte särskilt revolutionerande precis.

  12. 38 kaoskatta maj 7, 2011 kl. 12:58 e m

    Tumme från mig!


Kommentera

SOLIDARITETSTANKEN

Bloggarna på denna sida står var och en för innehållet i sina inlägg, och alla som skriver behöver inte ha samma åsikt i alla sakfrågor. Alla inlägg skall hålla en god och saklig ton.
.
Uppgifter bör i största mån verifieras med länkar.
.
Bloggarna har inte rätt att bli alltför personliga.
.
Bloggtroll, personliga påhopp, näthat eller andra icke adekvata kommentarer kommer inte att släppas fram. De som vill kommentera bör därför hålla sig till ämnet, för att kunna upprätthålla en seriös diskussion.
.
Gemensamt för alla som skriver på denna sida är att vi bl.a. värnar om alla människors rätt att få leva under goda förhållanden.
.
Vi är alla personer med åsikter åt vänster, och gör gemensam sak med att få den borgerliga regeringen bortvald 2014.
.
Bloggen är alltid öppen för fler intresserade skribenter som vill bidra till förändringarnas vindar. Vi kan aldrig bli för många. Vi söker bloggare med hjärtat till vänster, som vill ingå i vår gemenskap.
.
Vi vill återuppliva Solidaritetstanken, för alla människors lika värde och rättigheter... Gästskribenter är också välkomna med en förfrågan om att få deltaga med inlägg.
.
Alla skribenter på denna blogg har möjligheten att vara med och föra en dialog utifrån inläggen.I de fall en kommentar önskas besvaras av specifik skribent, så skall frågan riktas direkt till den avsedda.
.
Välkommen till en öppen debatt!

ARKIV

'
The Rainforest Site

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör sällskap med 15 andra följare

BLOGGSTATISTIK

  • 27,911 BESÖKARE

